Is Fiske

Ja nu har isarna börjat lägga sig och is-borret har plockats fram, fiskade lite i helgen med några små aborrar som resultat men va riktigt härligt att komma ut på isen igen:) grejat iordning is mete spöna nu så blir nog is-mete efter gädda någon gång i veckan om man hinner, Har fullt upp i skolan nu med Vatten-rapport och Provfiske-rapport och Tenter nu innan jul..

Flugbindning

Ja det har inte varit så mycket fiske dom senaste dagarna men idag har det blivit lite flugor iaf:)
Min första Gädd-fluga
En Marabou Streamer
En förtyngd-Streamer
En Förtyngd Streamer bunden på en karp-krok
Blev en Torr-Fluga också för omväxlingsskull

........

Efter en heldag med grupparbete fick det bli en liten streamer:D

Far

Grattis till pappa som på sin senaste fiske resa lyckades fånga sin dröm fisk Stripe Marlin på 100+ samt många andra fina fiskar:) det kommer ett gäst inlägg inom kort av min Far som just nu även är min förebild;)
Tight Lines

föreläsningar

Ja nu känns det som att det inte är så mycket mer än föreläsningar som händer i mitt liv, fast det e intressant så jag klagar inte:) tyvär har det inte varit något vidare efektivt fiske senaste veckan:( var ute på ett Lak-pass i lördags men det gav inget. Men imorn ska vi disikera fisk och det ska bli intressant att lära sig mer om fisk:), ska försöka komma ut på lite Laak-mete i veckan också. Nu sitter man instängd på sitt lilla kryp-in och kollar på Karp mete filmer och planerar lite i huvudet inför mitt projektarbete som jag tror ska bli inom mete sidan;)

Fiska?

Ja dom senaste dagarna har det inte blivit mycket fiske:( var iväg en tur i måndags och metade Lake men ingen landad:( vara några små ryck men ingen ordentlig runner:( men men, imorn blir det nog att sticka ut och meta lite gädda på förmidda, och Lake på kvällen:) På lördag kanske Tobbe Terning kommer och då blir det nog ett pass efter lake:)

Lake

Tänk va glad man kan bli av en liten fisk

Lake!!!

Ja i torsdags var det åter dags att ta fram carp-spöna och rigga för lite mete efter Lake(Lota Lota). Det var jag och Bagarn som stack ner direkt efter plugget:) spöna gjordes i ordning och bete sattes på krokarna sen var det bara att slänga i och vänta på att napp-alarmen skulle börja pipa:), det dröjde inte länge innan det var något som var framme vid betet men det blev en rusning och när mothugget kom satt jag fast i botten:( kvällen fortsatte i detta spår. till slut så började det att pipa igen och samma sak hände jag satte kroken och fick bara upp lina men strax efter att jag fått upp det började det att pipa på andra spöt och sen på Bagarns, jag tog mitt och gjorde mothugg och han samma sak då insåg vi att vi båda satt i botten och att vi trasslat in oss i varandra det släppte från botten och vi började veva in, när vi får upp "riggen" i ytan ser vi häpna att vi har fisk och eftersom att vi sitter ihop trasslade vet vi inte på vems krok det har huggit, efter en nogare titt ser vi att det var på min och glädjen spred sig i kroppen och vetskapen om att jag fångat en ny art gjorde mig lycklig:)...Stort tack till Bagarn för tack med hjälpen av drillningen hehe. Det kommer bilder när Bagarn har mailat dom till mig:) Tight Lines

Lake?!?

Ja denna eftermiddagen/kvällen har jag tillbringat 6,5timmar framför mitt "rod-pod" i jakt efter Lake:)  kvällen började bra med många hugg dock inget landat men fick iaf höra på några riktiga "runners" så imorgon blir det återigen ett pass med lite experiment av tackel och krokar för att se om det lyckas bättre:)
Tight Lines

Flugfiske och mete

Torsdagen började med en tidig morgon,
bilen packades fort och sedan bar det iväg mot baltak för en heldags flugfiske efter regnbåge:).
det var mycket vackerft ställe med rinnande vatten vi fiskade i, bagarn la ribban tidigt med en liten regnbåge men för mig gick det segt
och efter vi hade tagit lunch och pratat med dom andra visade sig att jag inte var ensom om det, men snarty släppte det för dom  andra och dom börja få fisk,
lätt irriterad fortsatte jag att dänga med spöt och trots att jag tyckte att jag fick flugan dit jag ville fick jag ändå inget napp.
Efter att ha tagit en eftermiddags fika med dom sista smörgåsarna fick jag reda på att alla hade fått fisk utom jag, jag gjorde en sista vandring längs vattnet och när mörkret kom var ja tvungen att ge upp och känna mig besegrad.
Torsdagen började med en tidig morgon,
Bilen packades fort och sedan bar det iväg mot baltak för en heldags flugfiske efter regnbåge:).
Det var mycket vackert ställe med rinnande vatten vi fiskade i, bagarn la ribban tidigt med en liten regnbåge men för mig gick det segt
På fredagen blev det inget fiske men när lördagen kom var återigen fiskelusten tillbaka och denna gången skulle jag prova att meta platt fisk i Helsingborg, tyvär fick jag även denna dagen känna mig besegrad:(.
Men när söndagen kom var det äntligen dags då jag fick mina första platt fiskar en rödspätta och en skrubba:)
En skrubba:)
Spöna upptacklade och beten på plats