Lake!!!

Ja i torsdags var det åter dags att ta fram carp-spöna och rigga för lite mete efter Lake(Lota Lota). Det var jag och Bagarn som stack ner direkt efter plugget:) spöna gjordes i ordning och bete sattes på krokarna sen var det bara att slänga i och vänta på att napp-alarmen skulle börja pipa:), det dröjde inte länge innan det var något som var framme vid betet men det blev en rusning och när mothugget kom satt jag fast i botten:( kvällen fortsatte i detta spår. till slut så började det att pipa igen och samma sak hände jag satte kroken och fick bara upp lina men strax efter att jag fått upp det började det att pipa på andra spöt och sen på Bagarns, jag tog mitt och gjorde mothugg och han samma sak då insåg vi att vi båda satt i botten och att vi trasslat in oss i varandra det släppte från botten och vi började veva in, när vi får upp "riggen" i ytan ser vi häpna att vi har fisk och eftersom att vi sitter ihop trasslade vet vi inte på vems krok det har huggit, efter en nogare titt ser vi att det var på min och glädjen spred sig i kroppen och vetskapen om att jag fångat en ny art gjorde mig lycklig:)...Stort tack till Bagarn för tack med hjälpen av drillningen hehe. Det kommer bilder när Bagarn har mailat dom till mig:) Tight Lines

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0