Flugfiske och mete

Torsdagen började med en tidig morgon,
bilen packades fort och sedan bar det iväg mot baltak för en heldags flugfiske efter regnbåge:).
det var mycket vackerft ställe med rinnande vatten vi fiskade i, bagarn la ribban tidigt med en liten regnbåge men för mig gick det segt
och efter vi hade tagit lunch och pratat med dom andra visade sig att jag inte var ensom om det, men snarty släppte det för dom  andra och dom börja få fisk,
lätt irriterad fortsatte jag att dänga med spöt och trots att jag tyckte att jag fick flugan dit jag ville fick jag ändå inget napp.
Efter att ha tagit en eftermiddags fika med dom sista smörgåsarna fick jag reda på att alla hade fått fisk utom jag, jag gjorde en sista vandring längs vattnet och när mörkret kom var ja tvungen att ge upp och känna mig besegrad.
Torsdagen började med en tidig morgon,
Bilen packades fort och sedan bar det iväg mot baltak för en heldags flugfiske efter regnbåge:).
Det var mycket vackert ställe med rinnande vatten vi fiskade i, bagarn la ribban tidigt med en liten regnbåge men för mig gick det segt
och efter vi hade tagit lunch och pratat med dom andra visade sig att jag inte var ensom om det, men snarty släppte det för dom  andra och dom börja få fisk,
lätt irriterad fortsatte jag att dänga med spöt och trots att jag tyckte att jag fick flugan dit jag ville fick jag ändå inget napp.
Efter att ha tagit en eftermiddags fika med dom sista smörgåsarna fick jag reda på att alla hade fått fisk utom jag, jag gjorde en sista vandring längs vattnet och när mörkret kom var ja tvungen att ge upp och känna mig besegrad.
På fredagen blev det inget fiske men när lördagen kom var återigen fiskelusten tillbaka och denna gången skulle jag prova att meta platt fisk i Helsingborg, tyvär fick jag även denna dagen känna mig besegrad:(.
Men när söndagen kom var det äntligen dags då jag fick mina första platt fiskar en rödspätta och en skrubba:)
En skrubba:)
Spöna upptacklade och beten på plats
TIGHT LINES

Kommentarer
Postat av: Rille

Grattis till två nya arter :D

2010-11-05 @ 16:13:53
URL: http://teamdalkars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0