2010 års fiske

Ja när man blickar tillbaka på det gångna året är det både med glädje och besvikelse.
Våran började med Lite vinter fiske efter Regnbåge som jag och min far var ute på tyvärr hann det inte bli så många pass pga. olika omständigheter. Sedan när isen släppte var det dags att fiska gädda igen, Jag började även jobba i Grums så tyvärr blev det inte alls så mycket fiske som man hade önskat, Några met-pass efter Braxen hann man med iaf och lyckades ju landa min första Brax. Sedan var det ju dags för premiären i Lystjärn där man lyckades fånga några Regnbågar.
Under sommaren var fisket trögt och det blev inte så många pass, men sen kom beskedet att jag hade kommit in på Forshaga Akademins Yh-utbildning (sportfiske)
Då kom fiskesuget tillbaka och några gäddor kom upp och fick gå tillbaka.
Hösten började med mycket fiske på skolan och några gäddor fick man.
Fick ju även min första Lake, Jag var också nere och hälsade på min kära syster och hennes sambo i Helsingborg och då passade ja på att mete lite platt fisk, resultatet av detta blev 2 nya arter (Rödspätta & Skrubba).
Sedan flöt hösten på fort med mycket teori inom vattenvård och fiskevård.
Året 2010 gav mig 8 nya arter.
Nästa års mål är att få så många nya arter som möjligt, och sen väntas en storsatsning på mete.
Tack för det gångna året.

Ja när man blickar tillbaka på det gångna året är det både med glädje och besvikelse.
Våran började med Lite vinter fiske efter Regnbåge som jag och min far var ute på tyvärr hann det inte bli så många pass pga. olika omständigheter. Sedan när isen släppte var det dags att fiska gädda igen, Jag började även jobba i Grums så tyvärr blev det inte alls så mycket fiske som man hade önskat, Några met-pass efter Braxen hann man med iaf och lyckades ju landa min första Brax. Sedan var det ju dags för premiären i Lystjärn där man lyckades fånga några Regnbågar.
Under sommaren var fisket trögt och det blev inte så många pass, men sen kom beskedet att jag hade kommit in på Forshaga Akademins Yh-utbildning (sportfiske)
Då kom fiskesuget tillbaka och några gäddor kom upp och fick gå tillbaka.
Hösten började med mycket fiske på skolan och några gäddor fick man.
Fick ju även min första Lake, Jag var också nere och hälsade på min kära syster och hennes sambo i Helsingborg och då passade ja på att mete lite platt fisk, resultatet av detta blev 2 nya arter (Rödspätta & Skrubba).
Sedan flöt hösten på fort med mycket teori inom vattenvård och fiskevård.
Året 2010 gav mig 8 nya arter.
Nästa års mål är att få så många nya arter som möjligt, och sen väntas en storsatsning på mete.
Tack för det gångna året.
Gott Nytt År
&
Tight Lines

Kommentarer
Postat av: Emelie Eliasson . ♥

Du verkar ha haft ett bra år inom fiskeyrket ! :)

Men du får höra av dig när du n´kommer hit nästa gång eller ja, så vi ta årets första fika :) Var ju ett tag sen en såg dig nu :(

2011-01-01 @ 15:21:14
URL: http://iamthegirlyoulike.blogg.se/
Postat av: FowZie ♥ ~ felicia aulén

läskigt med fisk! :O :D

2011-01-06 @ 04:08:05
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0