Första fisken på fluga:)

ja denna dagen har varit mycket lärorik, började med lite allmän sportfiske teori och sen blev det flugfiske teori och efter teorin så fick vi börja att testa flugfiska, vi började stå och träna ute på en gräsmatta för att lära oss tekniken. Sedan bar det iväg till ett tjärn för regnbågsfiske:) tog ganska lång stund innan jag lärde mig tekniken men träning ger färdighet så efter mycket svängande med spöet så lyckades man få in några bra kast iaf. Så efter en stund utav vevande med spöet så började jag fiska, och efter en stund så fick jag min första regnbåge på fluga ingen stor men runt kilot iaf:) fick även några små aborrar och så tappade jag två stycken regnbågar:(..men men imorgon väntas det teori på förmiddagen och sen mete på efter middagen:) har man tur så kanske man kan få en sutare?...Tight Lines tills nästa gång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0