Vissa läger spöna på hyllan när kylan biter till

När kylan biter till är det många som lägger ifrån sig fiske spöna, detta är för mig ofattbart, Det är många som inte kan förstå sig på en när man sticker ut i minus grader och sätter sig och metar en lördagskväll. Jag har dom senaste 2 kvällarna suttit ute och metat Lake i klarälven, med frusna tår men ändå med ett iver i kroppen om hoppet att få fånga sin första Lake, många har sagt till mig att det är för tidigt men jag kan inte låta bli att prova i alla fall, Fredagen gick väldigt fort, jag stack ut till vattnet halv sju och innan jag fått i sista betet så är det mörkt, kvällen flyter på utan hugg, larmet piper några gånger när strömmen tar upp betet men inget hugg, eller jo jag hade ett hugg men det var bara ett hugg sen dog det ut. Så när lördagen kom kände jag att jag måste ge det en till chans klockan gick sakta och kändes som att det aldrig skulle bli kväll men så till slut var klockan sex och då kunde jag inte vänta längre så jag drog på mig varma kläder och drog ner till älven. Det tog inte alls lång tid innan alla beten var i vattnet, kvällen flöt på ganska fort då också och bara några små hugg men inget rejält. Men när man satt där ute i kylan kunde jag inte förstå vad många går miste om när dom inte ger fisket en chans. För mig är det inte att få dom största fiskarna varje gång utan man ska ha trevligt och trivas med det man gör och njuta av stunden, och vetskapen att det närsomhelst kan smälla på en fisk som man får nya historier att berätta om är ju grädden på moset!
Tight Lines

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0