Fredros, Dalsland och kräftor

ja förra måndagen bar det i väg till fredros för fiske Guidning och andra sysslor på en fiske camp. vi samlades på skolan och packade alla bilar och sedan bar det iväg, resan tog ungefär en timme och när vi var framme var det dags för käk. Sedan kom han som har hand och drriver campen och informerade om den, sedan var det dags för fiske. vi var ute efter aborre men fick tyvär ingen så vi beslöt oss för att satsa lite på gädda men det gav inget det heller, men sen på vägen tillbaka in mot land stod Jonas i fören på båten och kastade och lyckades få en fin gädda på 3,5kg. sedan var det mer käk och sedan satt vi och tjatade sen blev det att sova:) Dag 2 började med frukost och lite fiske snack sedan bar det iväg ut på fiske:) och så har dagarna vart där uppe sista dagen fick jag göra en Guidning åt en engelsk familj som inte hade fiskat tidigare, det blev tyvärr ingen fisk men dom var nöjda ändå:)
I torsdags åkte jag hem till Dalsland och umgicks med mina kompisar och på fredagen åkte jag, pappa och Henrik ut och körde lite trolling på råvarpen, pappa fick en liten gädda och missade några hugg det gjorde även Hendrik men ja kände inget:(
I lördags åkte jag tillbaka till Forshaga och i helgen har jag bara slappat:)
Igår var det Kräftskiva som var mycket trevligt, det kom många kompisar ifrån klassen så det blev en riktigt lyckad kväll:)
imorgon ska vi ha vattenvård i skolan och efter det sticker vi till Dalarna och ska fiska öring
Tight Lines

HEL DAG MED FISKE

Ja denna dagen började med att jag gick upp vid 6tiden och åt frukost, sedan vid halv åtta bar det i väg till skolan för att packa alla bilar och båtar. Sen bar det i väg till västra örten för fiske:) vi la i båtarna och stack ut första passet var vertikal jiggning det gav inget resultat för min del, inte ens ett hugg:( men dom i båten bredvid fick 8 gösar, efter att ha jiggat i drygt 2 timmar åkte vi iväg och jerkade lite men inget napp där heller:( och efter att vi käkat lite medhavd lunsch stack vi ut på trolling, vilket var väldigt intressant att lära sig handskas med djuprigg och paravaner men fick tyvär inget napp där heller, sedan jerka vi lite till sen så åkte vi i land för att packa ihop, det blev en lång dag eftersom vi inte var klara förens halv 11:) och inte ett napp för mig men har varit en mycket intressant och givande dag:) så jag kan väl sumera med att det blev ett väldigt lyckat misslyckande:)  Tight Lines

Helgen Och Början Av Veckan

Ja i helgen blev det förvånansvärt väldigt lite fiske:( var i väg i söndags till ett ställe utanför Forshaga och Jerka lite efter gädda, men tyvär gav det inget resultat:(. I måndags hade vi lite planering inför helgens Guidning/Uppvisning av olika moderna fiske metoder:) och idag har vi delat upp oss i olika grupper och planerat inför lördagen, jag hamnade i gruppen "trolling" så det är det jag ska syssla med på lördag:) Vi ska visa ett gäng äldre herrar hur man kan fiska utan nät och mjärdar:) Imorgon börjar vi halv 8 och kör på fram till 21-22tiden någon gång:P vi ska imorgon prova på olika sorters fiske såsom Trolling, Mete, Vertikaljigg, samt även Jerkbait så det ska bli jätte kul och vem vet man kanske tar en Gös imorgon?? men det får vi se imorgon:)....Tight Lines tills nästa gång

skola och mete!

ja idag hade vi teori om trolling och spinnfiske, vi fick lära oss massa om paravaner och djuppriggar med mera:) vi fick även rigga upp en trolling båt:)... efter skolan stack vi ut för att meta Id, så vi packa alla saker som skulle med och for i väg till andra sidan älven, vi satte oss utanför en vass och riggade upp spöna:) fick några små napp men inget större tappade dock en ganska fin mört runt 3-4hg precis vid land, kvällen fortsatte med ett parti TP och rund pingis fick avsluta kvällen:)
här sitter Linus och Lojs och väntar på napp:)
Linus och Lojs väntar på napp:)

Sov morgon och mete

Ja idag började vi inte skolan förens ett så då kunde man sova länge:), hade teori om mete på eftermiddagen sedan var vi ute och metade, jag körde med topp knutet och det vi var ute efter var stor sarv och sutare, fick dock bara några små sarvar:( men men det blir kanske en sutare nästa gång? Imorgon börjar vi tidigt igen och en hel dag med teori om trolling och spinn fiske:)..Tight Lines till nästa gång

Första fisken på fluga:)

ja denna dagen har varit mycket lärorik, började med lite allmän sportfiske teori och sen blev det flugfiske teori och efter teorin så fick vi börja att testa flugfiska, vi började stå och träna ute på en gräsmatta för att lära oss tekniken. Sedan bar det iväg till ett tjärn för regnbågsfiske:) tog ganska lång stund innan jag lärde mig tekniken men träning ger färdighet så efter mycket svängande med spöet så lyckades man få in några bra kast iaf. Så efter en stund utav vevande med spöet så började jag fiska, och efter en stund så fick jag min första regnbåge på fluga ingen stor men runt kilot iaf:) fick även några små aborrar och så tappade jag två stycken regnbågar:(..men men imorgon väntas det teori på förmiddagen och sen mete på efter middagen:) har man tur så kanske man kan få en sutare?...Tight Lines tills nästa gång

Första Skoldagen.

Ja idag har det vart första skoldagen med massa information om utbildningen m.m efter skolan var vi några som stack ut och skulle leta efter mask och efter ett tag utan att hitta någon så bestämde vi oss för att sticka in och köpa mask, så vi ställd tillbaka spaden där vi lånade den och då upptäckte vi att det var ju en kompost bredvid så då slapp vi köpa mask:)...Så vi stack ner till Klarälven och riggade upp feeder spöt, det dröjde inte länge tills jag fick napp och det blev en ny art, en liten björkna:) sen fortsatte vi och fick några mörtar och sen dog nästan fisket ut ett tag men så nappade igen och då fick jag en till ny fiskart en liten Id:) så nu har jag precis kommit hem efter fiske passet så nu blir det att äta och kolla på någon fiske film:) Tight Lines så länge:)

Första natten!

Ja då hade man klarat av första natten i Forshaga, det var väldigt varmt på rummet inatt men sov ganska bra ändå:).
har under dagen bara tagit det lugnt och pratat med lite nytt folk som ska bli mina nya klass kompisar, nu har jag precis gjort i ordning fiske prylarna så ska snart dra ner till älven och fiska:) fiskekort är ordnat så nu väntar jag bara på att en till som bor här som ska följa med ska bli klar:) Tight Lines så länge...

Ny Framtid, Ny utbildning och en Ny Blogg

Hej till er alla som har hittat hit:), Jag kommer med denna bloggen berätta för er om mitt liv som "fiske-tokig", Jag har precis kommit in på min dröm utbildning nämligen Sportfiske-turism (YH) jag kommer att börja skolan som ligger i Forshaga på måndag. Så just nu sitter jag i mitt nya boende, och filosoferar över min framtid. jag kommer på denna bloggen skriva mestadels om mina fiske upplevelser, och allt runt om kring detta...