Fredros, Dalsland och kräftor

ja förra måndagen bar det i väg till fredros för fiske Guidning och andra sysslor på en fiske camp. vi samlades på skolan och packade alla bilar och sedan bar det iväg, resan tog ungefär en timme och när vi var framme var det dags för käk. Sedan kom han som har hand och drriver campen och informerade om den, sedan var det dags för fiske. vi var ute efter aborre men fick tyvär ingen så vi beslöt oss för att satsa lite på gädda men det gav inget det heller, men sen på vägen tillbaka in mot land stod Jonas i fören på båten och kastade och lyckades få en fin gädda på 3,5kg. sedan var det mer käk och sedan satt vi och tjatade sen blev det att sova:) Dag 2 började med frukost och lite fiske snack sedan bar det iväg ut på fiske:) och så har dagarna vart där uppe sista dagen fick jag göra en Guidning åt en engelsk familj som inte hade fiskat tidigare, det blev tyvärr ingen fisk men dom var nöjda ändå:)
I torsdags åkte jag hem till Dalsland och umgicks med mina kompisar och på fredagen åkte jag, pappa och Henrik ut och körde lite trolling på råvarpen, pappa fick en liten gädda och missade några hugg det gjorde även Hendrik men ja kände inget:(
I lördags åkte jag tillbaka till Forshaga och i helgen har jag bara slappat:)
Igår var det Kräftskiva som var mycket trevligt, det kom många kompisar ifrån klassen så det blev en riktigt lyckad kväll:)
imorgon ska vi ha vattenvård i skolan och efter det sticker vi till Dalarna och ska fiska öring
Tight Lines

Kommentarer
Postat av: Elina

Låter som du har det jätte bra där uppe!! =) Är så glad för din skull...

2010-09-05 @ 14:27:40
URL: http://elinasliv.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0