Dalarna

Ja i onsdags bar det i väg upp till dalarna, resan tog nästan 3 timmar, men vi hade det trevligt på vägen så det var inte så jobbigt att åka så länge:) När vi väl var framme packade vi ur bilarna och tände i kaminen till bad tunnan som vi tänkte bada i senare på kvällen, efter att vi hade fått varsin sängplats och packat upp så slog vi oss ner framför tv´n sen blev det lite charader och i all hast så glömde vi bort brasan så det hann slockna så vi beslutade oss för att vänta med bad tunna tills nästa dag, så vi gick och la oss, morgonen därpå väckte Tomas oss med buller och skrek då var det dags för frukost och sen fiske:), resan till fiske platsen tog ungefär en timme och efter att vi löst fiske kort var alla ivriga på att få börja fiska, så vi satte i hop spöna och gick ner till sjön och Jonas som var först ner fick napp på andra kastet men tappade tyvärr, sen delade vi upp oss för Louise, Jonas och Erik var först med att ta båten så dom rodde ut och fiskade medans Jag, Tomas och Alexander fiskade från land, vi gick runt sjön och fiskade på olika platser och till slut så fick Alexander napp och efter en liten fight så landa han resans första öring och efter ett tag fick han en till:) sen var det dags för oss att dra ut på sjön med båten så vi rodde lite drag och efter ett tag fick Alexander en öring till, men sen var det dags för mig att fånga och landa en öring den gav en härlig fight och strax efter att jag landat min så fick Tomas hugg och fick en rejäl fight och en fin liten öring:) sedan bar det tillbaka till Louise där det var dags att laga mat och bada tunna:) kvällen blev underbar med god mat och trevligt sällskap.
På fredagen åkte vi tillbaka till Forshaga:) i lördags stack vi ut på lite mete och jag fick en rejäl fight på feeder spöt:) det var många tankarv som for runt i huvudet under den fighten, sen visade sig att det var en gädda så då blev man lite besviken när man trodde det var en stor Id:(... Nu ligger jag och är jätte förskyld och ska snart sova..
Tight Lines

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0